Linie Austrian Airlines podjęły decyzję, ż nie zastąpią embraerów E195 nowymi maszynami o podobnej wielkości, a uproszczą swoją flotę poprzez dodanie większej liczby airbusów A320neo - donosi portal Aviation Week.
To zmiana decyzji o 180 stopni, ponieważ Austrian Airlines jeszcze w kwietniu informowały, że rozważają wymianę swojej floty 17 embraerów E195 na samoloty regionalne nowszej generacji tj. airbusy A220 oraz embraery E-Jet E2. Informacja ta została ujawniona magazynowi Aviation Week podczas wydarzenia, które odbyło się 25 kwietnia w Wiedniu.
- Rozważamy wymianę naszej floty embraerów. Wszystko zostanie sprawdzone; rozważane są wszystkie typy samolotów. Proces ten pozostaje otwarty i nie określono jeszcze konkretnego typu samolotu ani harmonogramu – powiedziała wtedy rzeczniczka linii.
Teraz wiadomo, że Austrian chce całkowicie wycofać swoją regionalną flotę składającą się z 17 E-195LR w celu zmniejszenia jej złożoności. Wycofanie embraerów rozpocznie się jeszcze pod koniec tego roku, a cały proces potrwa do końca 2028 r. Samoloty mają być zastępowane airbusami A320neo.
Embraery E195 należące do Austriana były pierwotnie eksploatowane przez Lufthansa CityLine i zostały wyprodukowane w latach 2009–2012. E-Jety zostały przetransferowane do austriackiej linii w latach 2015–2017 w ramach programu odnowy floty. Maszyny te zastąpiły starzejące się fokkery F70 i F100.
Porządki też w innych segmentach flotyObecne flota Austriana składa się z pięciu typów samolotów: embraerów E-Jet, rodziny airbusów A320ceo/neo, boeingów
B767-300ER, B777-200ER oraz B787-9 Dreamliner. Jak informuje austriacka linii, liczba typów samolotów zostanie w przyszłości zredukowana tylko do dwóch, a konkretniej rodziny airbusów A320 i boeingów B787-9 Dreamliner.
Austrian dąży również do tego, aby wymienić najstarsze airbusy A320 i A321 nowymi A320neo. W tej materii przewoźnik spodziewa się odbioru w tym roku sześciu nowych A320neo.
Flota AustrianaFlota Austrian Airlines składa się z 68 samolotów: 29 airbusów A320, pięciu
A320neo, sześciu A321, trzech boeingów B767-300ER, sześciu B777-200ER,
dwóch B787-9 oraz 17 embraerów E195. Przewoźnik w najbliższym czasie spodziewa się dostawy kilkunastu airbusów A320neo, prawdopodobnie będzie to około 20-25 samolotów w latach 2025-2029, a także około 10 boeingów B787-9 Dreamliner, które będą zastępować w pierwszej kolejności wiekowe boeingi B767-300ER i częściowo B777-200ER.